eskişehir kanal

Benim mi çevremde arttı bilinmez, bu sıralar son iki üç yıldır Eskişehir’i rövanşta görüyorum. Hızlı trenin Eskişehir’e ulaşması hem İstanbul’dan hem de Ankara ‘dan gezmeye gidenleri oldukça arttırmış gözüküyor.

Hızlı trenle İstanbul’dan 2.5 saat gibi kısa bir sürede Ankara’dan ise 1.5 saat gibi bir sürede memleketimizin bu gezilesi yerine kolayca ulaşabilirsiniz.

Eskişehir’i neden gezmeliyim sorusunu kendimde yanıtını şehirleşme ve modernlik açısından örnek bir şehir olmasıyla buldum, İç Anadolu’da pek şehir gezmemiş olmam da cabası oldu.

Yolculuğuma trenle İstanbul’dan başladım ve kesinlikle tren yolculuğunu öneriyorum, öncelikle giderken camdan gözüken muhteşem doğa ruhunuzu dinlendiriyor. Tek başıma yaptığım bu yolculuk normalde tek yol pek çekilmezken trene tek de binmenizi tavsiye edecek kadar güzeldi.

Eskişehir’e vardığımda akşamüstüydü ve hemen hemen her mekanına bir günümü ayırmak istediğim için o günümü dinlenmeye ayırarak kalacağım yere gittim.

eskişehir kanal turu

İlk günümü Porsuk Çayının kenarında geçirdim, aslına bakarsanız bir gününüzü ayırmak için oldukça dar bir alan alabildiğine akan bir çay ve etrafına sıralanmış kafeler bulunuyor. Çayın üstünde çayda gezinti yapacağınız Venedik’i andıran gondollar bulunuyor, bu yolculuk da ne kadar güzel gözükse de ben tercihimi daha toplu taşıma olan küçük motorlardan yana kullandım. Bu tercihin nedeni maliyeti kadar benim gezgin ruhuma daha uygun bulmamdı. Porsuk Çayının etrafında sohbet eden ve gününün nefesini burada vermiş insanlar göreceksiniz burada onlara katılıp atıştırmalık ve içeceklerimiz ile biz de arkadaşlarımla doyasıya sohbet ettik.

İki Eylül ve Doktorlar caddesinde alışveriş molası verebilirsiniz. Caddede yürürken tramvaya dikkat etmelisiniz.

odunpazarı eskişehir evler

İkinci günüm Odunpazarı Evleri’ne ve çevresini keşfetmek için ayırdım. Açıkçası bu tarihi yapılar restore çalışmaları güzel olsa da biraz daha üst kısımlara çıktığınızda restore edilmemiş evlerle arasında çok fark olduğu gözüme çarptı. Restore çalışmaları orijinalliği pek koruyamamış anlayacağınız. Evlerin arasında tahta müzesi dikkatimi çekti ve küçük bir ücret karşılığında hemen kendimi içeride buldum. Tahtayı çok güzel sanatla buluşturmuşlar, gidip görmelisiniz.

Bir u yapıp geri caddeye indiğimde beni balmumu müzesi karşıladı ki burası da görmeden gitmemeniz gereken bir mekan. İçeride birçok tanınmış insanın heykellerini bulabilirsiniz. Giriş ücreti İstanbul’daki müzeye nazaran oldukça uygun. Çıktıktan sonra oldukça acıktığımı fark ettim ve yine bir de Eskişehir’de yiyin denilen çi börek yemeye gittim. Kırım-tatar kültüründen gelen bu börekçinin en güzelini ararken Kırım-tatar kültürü müzesine denk geldim ve 1944 gerçeği için bir kez daha duygulandım. Bu müzenin börekçisi olunca en güvenilir orası olduğunu düşünerek orada yedim ve oldukça beğendim.

balmumu müzesi

Güzel manzara nerede izlenir diyorsanız; Şelale Park buraya gün batımında biraz daha serinken çıkıp kahvenizi yudumlamanız güzel bir dinlence olur gezinin koşuşturması arasında.

Bu arada bu saydığım her yere şehrin hemen hemen her yerine ulaşan tramvayı kullandım.

sazova parkı eskişehir

Son günümü Sazova’ya ayırdım. Pazartesi günümü buraya ayırmamın gazabına uğrayarak içerisindeki şatoya giremedim. Sadece pazartesi günleri kapalı oluyormuş, buna dikkat etmelisiniz. Göletin çevresinde gezdikten sonra şu hepimizin gördüğü şatonun önündeki Eskişehir’deyim pozunuzu da çekildikten sonra hayvanat bahçesinin ve su altının da saatini kaçırınca geri dönecektim ki bir es-es maçının girişine denk geldim. Es-es taraftarının ününü herkes bilir ki maçın nabzı daha saatler önce Sazova ve çevresinde hissediliyor.

eskişehir mağaralar

Eskişehir’e ertesi gün veda edecekken buraya kadar gelmişken gidemediğim için üzüldüğüm bir yer vardı, siz gelirseniz biraz şehrin dışında kalmış olan Frig vadisine gitmelisiniz. Araştırdığım kadarıyla gerçek bir doğa harikası…